måndag 7 januari 2013

Pengarna styr og jag blir SÅ ARG!

Det är få saker som gör mig så flyförbannad som när PENGAR - och framförallt girighet - styr över mina barns vardag.

Före jul var jag i hetsig konflikt med Vattenhuset som arrenderar bassängen här i vårt område. Vi har under ett år hyrt bassängen varje fredagkväll kl 17-18 och även bokat upp oss på att göra det 2013. Strax före jul ringer de o berättar att ett "företag som betalar bättre än er" får vår tid och vi kan INGET göra åt det ...

GIRIGHET NÄR DEN ÄR SOM VÄRST!


Idag hände det igen. Mina killar tränar friidrott i Solnahallen tillsammans med cirka 40 andra barn. Vi har betalat 4000 kronor för att de ska få träna där hela året. Men idag hade hallen intagits av cirka 50 vuxna basketspelare som enligt tränaren har gjort ett avtal med hallen om att träna precis då våra små barn 5-12 år tränar. Behöver jag säga att sprintande basketspelare och vimsiga 5 åringar inte går så bra ihop? Julian var väldigt nära att bli nertrampad av två sådana. Jätteläskigt!

Återigen GIRIGHET - mer folk in - mer pengar - bry er inte om att barnen haft den här tiden hur länge som helst!

Förstår ni att jag blir arg?