onsdag 16 januari 2013

Vågen

OBS OBS OBS Siffran på vågen har INGET med mig att göra ... tack o lov! (modellbild)


Jag trampade på vågen imorse!
Gör det alldeles för sällan och varje gång är det föranlett av en hel del vånda!

Jag har alltid haft ett komplicerat (minst sagt) förhållande till min vikt! Som mest tänkte jag på min vikt när jag vägde som minst - tror jag var nere på 58 kilo nångång! Those golden days ;-)

Nu visar ju vågen aningens mer kan man då lugnt säga och jag vet att jag behöver bli av med 10 kilo ... minst!

Maten är mitt största problem - träning tycker jag mest är kul och ägnar mig gärna åt - men maten! JAG ÄLSKAR ATT ÄTA! Och jag tycker inte att grönsaker är det godaste som finns tyvärr!

Jag har varit med i Viktväktarna, Viktklubb, testat GI ... ja you name it ... jag har lixom jobbat på en tidning som heter Hälsa i fyra år, så jag kan det där med bantning!

Därför känner jag mig ganska så fullärd i ämnet "Gå ner i vikt" - det jag behöver är motivation ... och den har jag ganska så bra av just nu!

Så målet är först att gå ner 2,5 kilo! Klarar jag det får jag köpa mig nåt riktigt fint som kostar mer än 500 kronor!

Där har ni det! Svart på vitt - jag lovar att berätta mer när jag kommit till första delmålet!