söndag 8 november 2009

Ambitiös recensent


I helgen kan jag inte säga annat än att jag varit en ambitiös recensent! Jag ska recensera en ny kokbok som kommit ut och fick därför ett ex av denna fina bok i fredags.

Jag bestämde mig fort för att laga några rätter eftersom jag inte anser att man kan recensera en kokbok utan att ha testat lite först!

Igår blev det därför Torsk i ugn med grönsaker och idag blev det Matmuffins med feta och soltorkade tomater.

Sen planerar jag laga nån kaka också ... fast så långt har jag inte hunnit än! Grejen är att det jag lagat har inte varit så där jättegott!!! Torsken tyckte jag var helt okej, men barnen totalvägrade och vi fick koka korv till dom. Muffinsen tyckte jag var lite för mastiga och undrar om det verkligen inte gick att byta ut det halva kilot vetemjöl mot nån nyttigare mjölsort ...

Blir nog en knepig recension tyvärr!

Annars så har vi varit ute och lekt och promenerat idag. Behövligt efter alla kalas här!