söndag 22 november 2009

Två bra böcker


Just läst två riktigt bra böcker! Fyrvaktarn av Camilla Läckberg och Dödergök av Katarina Wennstam!

Läst samtliga böcker av båda författare och måste säga att det här var en av Läckbergs absolut bästa. Jag läste ut den en sen kväll innan jag skulle somna och Läckberg är ju känd för att vara lite läskig och det var den här boken i slutet - inte i början som det brukar vara.

Katarina Wennstams bok tyckte jag var seg dom första 200 sidorna - förstod inte riktigt vad som var så oerhört intressant med ett ungt par som flyttat till ett hus där ett mord ägt rum ... MEN shit vad bra den blev mot slutet! Hon vävde ihop två paralella historier på ett beundransvärt sätt! Beundrar henne för hennes kamp mot misshandlade kvinnor. Tänkte på dig J när jag läste boken - älskade vän!

Nu mår jag förträffligt - har just ätit 12 bitar sushi - maken har serverat kaffe och Julian mår bättre!