måndag 12 oktober 2009

Måndag 12 oktober


Just legat på sängen - i en hög av rena kläder som väntar på att vikas - och sträckläst Åsa Larssons senaste bok. Wow va spännande den var, och shit vad roligt det är att läsa deckare!

Har beställt Camilla Läckbergs senaste hem med kompisen Oddvör och kan knappt bärga mig innan jag får börja på den.

Däremellan tänker jag klämma in lite politik i form av "Vänninnan" Eva Franchells insides dokumentär från Rosenbad.

Dagen idag har varit aktiv och morgondagen lär bli ännu värre. Jag börjar dagen med att bli stylad - JIPPIII - till bylinebilden i nya helgtidningen som jag och en annan kille e redaktörer för. Sen ska jag intervjua en färiska som flyttat till Åland och gett sig in i tunneldebatten där - skriva den artikeln, åka till Midvåg och göra en intervju där och efter det förhoppningsvis åka hem - snyggare än nånsin efter morgonens styling!

Det e mycket just nu i och med att första numret av helgtidningen ska ut och min medredaktör tagit semester och stuckit till Turkiet ...

Men just nu lider jag inte av det - får se vad jag säger i slutet av veckan!!!