torsdag 15 oktober 2009

Rosa oktober


Lixom varje oktober blir jag även i år påverkad av den rosa kampanjen.

I år har jag sjukdomen närmare än någonsin då min fina kollega Anna precis slutat sin cellgiftsbehandling och håller på och odlar hår.

Hon är cool och pratar sällan om sin sjukdom. Idag satte hon på sig ett fjäderdiadem som jag hade liggande på skrivbordet - vi skrattade gott och tyckte att hon påminde om en tvååring som precis fått sina två hårstrån i en snodd ;-)

Till nästa helgtidningen tänker jag göra en fin rosa sida med massor av rosa saker! Finaste rosa-bandet-grej jag nånsin sett är ett par läder handskar som hade rosa-bandet som en liten detalj - sååååå snygga och såååå slut överallt när jag letade!

Imorgon är det premiär för nya Vikuskifti - helgbilagan som jag och en annan kille ansvarar för! Känns spännande och aningen stressigt då allt ska vara hos tryckeriet kl 09.00 imorgonbitti ... och jag har bara sett halva tidningen ännu ...