torsdag 8 oktober 2009

Snart 38

Om två timmar är jag en 38 årig kvinna.

Såhär tycker jag man ska vara när man är 38.

- Färdig att föda barn

- Bred om höfterna och lite fläskig kring midjan

- Ha ett stabilt jobb som man haft i ca 5-10 år

- Glasögon och kortklippt

- Använda läppstift varje dag

- Motionera regelbundet


Sedär har ni min 38 åring ... tyvärr stämmer inte alls detta in på mig (förutom vissa saker).
Kan ha att göra med att jag tycker 32, 34, 38 ... same same but different! Får se om krisen uppenbarar sig när jag fyller 40!

Annars har vi varit på 4 års kalas hos Brandur idag. Trevligt och gott och jag undrar hur syrran pallar för att ha dessa 12 timmars kalas med 50 pers ... ofattbart - först dagiset, sen kompisar och sen släktingar ...

Jag tänker minsann inte ställa till med nåt stor kalas imorgon, lite kakor för dom som vill ha runt 19-20 tiden! Sen blir det avslappning resten av helgen!