onsdag 24 november 2010

Dag 01 – Presentera mig själv

Jag heter Inna Jacobina Törnroos, född i Tórshavn 9 oktober 1971. Min mamma och pappa hade förutom mig två äldre bröder och en styvbrorsa som bodde hos oss sen hans mamma gick bort! Jag blev uppkallad efter hans mamma - min moster!
När jag var 4,5 kom lilla syrran Andrea och min värld blev sig aldrig mer lik!
Jag bodde i samma hus och gick i samma skola tills jag började gymnasiet 1988 i Tórshavn. Då flyttade jag till ett internat!
1991 var studentexamen i hamn och jag drog till Åland på vinst och förlust för att gå på Folkhögskola. Träffade min man Kristian och blev kvar ...
Började plugga i Stockholm 1993. Min dröm om att bli journalist blev verklighet!
Jag var grymt ambitiös i gymnasiet och mina betyg räckte för att komma in på den väldigt populära Journalistlinjen vid Stockholms Universitet!

Sen vart det jobb - Dagen, Expressen, Aftonbladet, Travel News, Sosialurin är några av tidningarna jag jobbat och jobbar åt!

2004 blev jag mamma efter en massa om och men ... Vår älskade David kom då och 2 år och 3 månader senare kom lillebror Julian.

Nu handlar livet väldigt mycket om mina barn! Jag älskar att vara mamma och inser att alla som tjatade på mig att skaffa barn tidigare nog hade en viss poäng!

Jag jobbar på Travel News som Art Director samt frilansar en hel del åt Sosialurin. Jobbet tar massor med tid just nu - lite för mycket faktiskt!

Jag drömmer om att resa iväg i vår men just nu är jobbresan tillsammans med mina underbara kollegor till Österrike det jag ser mest framemot!

Viktigaste människorna i mitt liv är förstås Kristian och barnen! Men jag är en familjemänniska och älskar mina släktingar högt, även om dom driver mig till vansinne rätt så ofta ;-)

Jag är 39 år - livet rullar på i rasande takt - och förmodligen är det precis så här jag vill ha det!