lördag 20 november 2010

Julen är här ... .... ... om 34 dagar

Min äkta hälft går och sjunger på "Julen är här ... ... ..." och sen påminner han sig om att det är 34 dagar dit! Han har blivit julfreak på äldre dar!

Idag har han och David bakat pepparkakor och lyssnat på julsånger. Innan var dom ute och gjorde en snögubbe. Juligt värre!

Killen som gör skäl för namnet JUL - vår lilla Julian har varit med mig till Mörby Centrum och shoppat lite presenter och julklappar! Det vankas barnkalas här nämligen! Nästa lördag blir David hela 6 år, så då ska det kalasas!

En intensiv vecka väntar med deadline både här och där (här, Travel News - där, Sosialurin) Så den här helgen blir kort för min del - imorgon måste jag ge järnet!

Men nu väntar Julie & Julia!


David och snögubben utanför vårt hus här på Himlabacken!


Den här bilden tog jag på Julian för nån vecka sen. Vi var på väg till dagis, men han hade satt sig tillrätta i våningssängen med flera Bamseböcker och när jag sa att det var dags att gå svarade han bara "Mamma jag säser (läser på Julian-språk)". Kan säga att vi kom rätt så sent den dagen ;-)