söndag 7 november 2010

Söndagkväll!

Fem underbara dagar är slut! Höstlovet! Underbara till stor del fast förstås också kryddade med en del gnäll, syskonbråk, skrik, host och annat som hör till livet med småbarn!

Utvilad känner jag mig faktiskt! Har sovit rätt så länge på morgnarna och även om en tråkig förkylning besökt mig så har vi varit aktiva och sociala mest hela tiden.

I torsdags var vi hos farmor o farfar o sen till Linda och Fredrik på middag. Kvällen avslutades med "Klapp&Klang" som är nån form av barnsång i Mariehamns församlings regi! Killarna och deras lilla kusin Malva älskade det!

I fredags var det dax för det utlovade badandet i Mariebad. Linda och Malva hängde med och det gick bättre än väntat att bada med båda två själv! David börjar bli riktigt duktig att ta sig framåt i vattnet - i horisontellt läge - altså!

Igår var det kalasdax då kusin Anton fyllde 7 år. Det firades med supergod middag - tre rätters - hemma hos Patrik och Solveig. Nudelsalladen som var en del av förrätten var gudomlig och jag måste verkligen få det receptet asap!

Nu är det söndag och vi har varit hemma på Himlabacken en stund redan! David sprang direkt till kompisen Theo att leka och jag har städat undan och tvättar lite inför veckan som kommer!

Höstlov var faktiskt inte så dumt! En behövlig paus från "lämna-jobba-hämta" rejset!


Mariebad - där vi är stammisar när vi är på Åland!


OMG - dessa är farligt goda har jag just upptäckt!!! Saffrans gifflar!