söndag 3 januari 2010

12 dagars ledighet ...

Jul och nyårsledigheten är över!

12 dagar - 5 dagar i Sörvåg og 7 dagar i Havn

7 dagar - har vi - jag, David och Julian varit magsjuka

7 olika hushåll har vi hälsat på

1 gås och 2 ankor har vi ätit

1/2 bok har jag läst

1 artikel har jag skrivit

13 561 290 000 tankar har jag tänkt om vår framtid

Nu är barnens kläder packade i påsar, dom nya julklappskläderna märkta och jag tror vi alla fyra känner oss rätt så redo för vardagen. Bara David som har lite magont kvar!


Brandur och David på nyårsafton med varsin spraksticka*.


Småbrorsorna Rógvi och Julian fick vara inne och tuta i festtutorna.

*Vi tycker att det österbotniska namnet på Tomtebloss - Sprakstickor - är både finare, bättre och mer korrekt än rikssvenska Tomtebloss. Dessutom ligger det närmare det färiska Stjörnukastari