onsdag 6 januari 2010

Dåliga föräldrar?

Dom ringde från Davids dagis idag. Han är dålig i magen och mådde inge vidare.
- Va mycket sjuka dom är - era barn, säger fröken i luren.

Berättade sedan för mina kollegor som suckade mina vägnar och sa ungefär samma sak som fröken just sagt!

Det fick mig att fundera - är dom mer sjuka än dom brukar?
Nej jag tror faktiskt inte det. Det är bara sjukdomarna som varit annorlunda den här hösten mot de tidigare. Svininfluensan var både dryg och jobbig och den här maginfluensan som vi alla legat med och som inte är över än, är verkligen "skit"-jobbig!

Jag och Kristian är rätt överens om att våra barn äter minst lika mycket om inte mer grönsaker och frukt än andra barn. Dom äter väldigt lite godis. Är ute mycket (när vädret tillåter det) och sover tillräckligt. Det enda som kan vara boven är att vi är lite slöa när det gäller tvättandet av händerna ... där borde man kanske skärpa till sig och få in några gånger till per dygn.

Så nej jag tror inte att vi är dåliga föräldrar. Vi har det bara lite tufft nu, liksom tidigare vintrar. Nu är bara allt nytt och då sätter man fler frågetecken än vanligt.