fredag 22 januari 2010

Bantning inget för Färöarna???


Min fina helgtidning är nu ute i hyllorna! Det här numret har jag bland annat skrivit om Anna Maria som har gått ner 44 kilo och så har jag en sida med kostråd.

Jag har jobbat över fyra år på kvällstidning och vet att bantning och vikt säljer! När jag föreslog att vi skulle ha detta på omslaget till helgtidningen blev jag så nerröstad så ni fattar inte ... idag har kollegorna raljerat kring det faktum att jag tycker det är en 1-sides story ...

Men just nu ligger faktiskt min artikel som mest läst på Sosialurins hemsida - hoppas den fortsätter göra det, så ska jag slå dom i huvudet med det på måndagmorgon!

Dom e lite finkulturella på den här tidningen och det irriterar mig för jag vet att Sosialurin är till största del lösnummersåld och då behöver man sälja sälja sälja ... och kulturella nyheter säljer INTE!!! Så enkelt är det!

Annars så märker jag hela tiden av hur litet Färöarna är - killen på framsidan är Julians dagisfrökens kille och hon som gått ner 44 kilo är ledaren på Davids dagis. Hon som ger kostråden är mamma till två barn på Davids dagis ... och detta är bara slumpmässigt... jag har inte vetat om att det varit dom innan!!!

En rolig artikel i tidningen är den om Guris Nasse som är med på alla hennes resor!


Nasse i Pisa


Nasse i Dubai