söndag 31 januari 2010

Snö, bowling och film

Helgen är slut! Tufft tycker jag! Vardagen är krävande och en till helgdag skulle inte sitta fel just nu!

Helgen har dock varit väldigt trevlig. Började med bad i fredags och besök av syrran med familj. Igår var jag på fest med Journalisförbundet här på Färöarna och idag har vi varit ute i snön, bowlat med familjen Horn och nu har jag precis kollat på filmen "Låt den rätte komma in" som jag velat se ända sen jag läste boken i somras. Den var en besvikelse - även fast den vunnit massor med priser så var boken så oerhört bättre. Filmen var osmaklig på nåt sätt - svensk realism är inge kul när det handlar om vampyrer ... usj!!!

Glömde att jag även skrivit en artikel om färiska sjukdomen CTD åt Läkartidningen - känns lite pirrigt att skriva medicinska nyheter åt hela Sveriges läkarkår, men det känns bra att informera om den här sjukdomen som redan tagit alldeles för många liv! På onsdag gör jag slag i sak och går och testar mig!

Mina svit med intervjuer fortsätter! Snart kommer en till intervju ut på bloggen med en till mig närstående person!

Nu - sängen!