onsdag 27 januari 2010

Intervjun ...

Hey Inna hur e leget?
- Jodå helt okej. Just ätit en påse Jelly Bellys så då mår man gott!

Har inte du börjat träna en del just?
- Jo, just därför kan jag äta en påse Jelly Bellys och må gott!

Trivs ni på Färöarna?
- Den frågan vägrar jag svara på. Får den i snitt 10 gånger i veckan och har tömt alla svarsalternativ.

Trivs barnen då?
- Om du måste hänga dig kvar i trivseln, så JO, barnen trivs! David vill absolut INTE gå till dagis men har jätteroligt när han är där. Julian älskar sin fröken Hanna och verkar trivas utmärkt.

Kan dom prata färiska?

- Oj också en fråga som ställs lite för ofta. Men jo, David pratar ca 50/50 svenska och färiska nu. Han blandar förstås massor, men nya ord kommer hela tiden. Han är jätteduktig verkligen. Julian pratar inte så mycket ännu. Tror inte han har sagt ett enda färiskt ord - det han pratar är på svenska.

Tänker ni komma till Sverige framöver?
- Jo jag kommer 25 februari på en kurs och sen kommer vi alla i påsk. Ska bli jättekul!

Vad är bättre på Färöarna än i Sverige?
- Valutan, huspriserna, närheten till min släkt, man slipper VABBA, maten, fina stickade tröjor, min frissa Ingrid, den vackra naturen, kortare avstånd ... tja ungefär det

Vad är sämre då?
- Allt är svindyrt, barnens matlåda, vädret, att man måste ha bil med överallt, att det färiska språket är omöjligt att stava. Dyrt att resa, dålig shopping ...

Kommer ni bli kvar på Färöarna i all evighet?
Nej, men ett tag till - kanske bara några månader kanske lite längre. Den som lever får se!