fredag 12 februari 2010

Inte lätt att vara redaktör


Idag har jag varit hemma med Julian. David har varit på dagis och nu känns det faktiskt som Julian börjar bli frisk han också! Vilken "sjuk" vecka det varit!

Jag somnade en stund med Julian idag och när jag vaknade gick jag upp till datorn och kollade mejlen - SHIT säger jag bara! Ett jätteargt mejl och en chefredaktör som försökte förklara situationen var det jag läste. Reportern var arg över hur jag valt att vinkla en story ...

Jag - nyvaken - satte mig direkt och författade en förklaring till mitt agerande! Anser fortfarande inte att jag gjort fel och min närmsta chef har mejlat och sagt att jag gjort helt rätt och att han stödjer mig till 100% PJU!

Det är så många hänsyn som ska tas hela tiden - men mitt uppdrag - det som jag får betalt för är faktiskt att göra en bra tidning och inte ta hänsyn till vad intervjupersoner, reportrar och andra känner för tillfället! Det är verkligen inte alltid lätt eftersom jag avskyr att vara osams med människor, men jag har lärt mig med tiden att för att göra ett bra jobb måste jag ibland vara lite tuff! Sen ska man förstås inte trampa på folk och deras känslor!

Tidningsägarna lär säkert vara glada idag, för jag tror tidningen säljer som smör i solsken just nu!