torsdag 10 september 2009

Identitetskris 2.0


Reporter eller redigerare!

Vem är jag - vem är du... ???

Just nu är jag lite förvirrad om vilka av dessa roller jag helst vill spela!

Tror min nuvarande arbetsgivare Sosialurin helst vill se att jag är reporter. Medan jag själv mer identifierar mig med redigerarrollen.

När dom antyder att jag behövs mer på journalistiska fronten än grafiska får jag lite småpanik eftersom jag ju faktiskt är bäst på att redigera tycker jag själv! Det är ju det som är mitt yrke - även om jag ju också tycker det är askul att skriva.

Lite småsvårt ... helst vill jag ju göra båda! Och det tänker jag eftersträva. Ungefär 70-30 tror jag skulle passa mig bäst - 70 procent layout/redigering och 30 procent skrivande.

Här på Färöarna är det ungefär 100 procent högre status att var JOURNALIST än att vara grafiker som dom kallar redigerarna ... och det spelar roll (även om jag hatar att erkänna det).

Det är lixom två helt skilda saker här och det är jag inte van vid - jag är van att kunna vara journalist i båda rollerna och så funkar det inte här!

Levande charader helt enkelt ... om jag nu ska anspela på början av inlägget som ju är så rätt i journalistiska texter ...


p.s. Undrar ni över bilden??? Det är ett hemligt projekt jag håller på med ... strumpor och silkesband ingår i projektet kan jag avslöja ...