torsdag 24 september 2009

Så är det faktiskt

Kolla till höger här - där ligger mina Twitter-inlägg - och där skrev jag tidigare ikväll att det är rena semestern att ha två paralella jobb plus plugg jämfört med att ta hand om två små killar hela dagarna ...

Hur kan det vara så? Ibland tror jag att mina barn är jobbigare än andras, men så kan det inte vara, eller? Just nu har Julian en period där han vägrar äta, han bara skriker så fort maten kommer på bordet ... spelar ingen roll vad det är. David har tack och lov kommit ifrån sitt gnällande och skrikande på morgnarna att han inte ska på dagis ... det totalt dränerade mig på all energi när morgnarna var så jobbiga! Hoppas hans positiva attityd håller i sig.

Jag älskar Julian och David så himla mycket, men ibland vore det skönt att ha en mormor eller annan släkting som kunde hjälpa till lite så man fick en paus att hämta krafter.

Nu är mina två deadlines den här veckan avklarade och jag är trött, precis så som jag förutspådde att jag skulle vara.

Just nu skulle jag vilja vara på Bokmässan i Göteborg och hänga med lite sköna mediamänniskor ... det får bli ett annat år!



Jag har frågat precis alla småbarnsföräldrar i min närhet här på Färöarna om undertröjans vara eller icke vara ... ALLA är överens - på Färöarna behövs undertröja eftersom det blåser så mycket. Helst en i ylle också ... Så nu har jag varit och inhandlat undertröjor (39,90 i FK kostade denna). Hittills har användandet av undertröjor mest resulterat i att David sliter av sig tröjan när han kommer hem och springer runt i bara armar hela kvällen ...


Nej det är inte jag som har gått extremt mycket upp i vikt (även om några kilon säkert lagt sig) det är min snälla syster Andrea som sytt en "Fatboy-lookalike" och överraskade mig och med den i tisdags. TACK


Det här hotellet kommer det bli för oss när vi åker till Köpenhamn i december. Wake up copenhagen - fick ett rum med connecting doors till mig och Sofia, som lär vara bra eftersom toan är inglasad ...