fredag 21 augusti 2009

Blommor i mitt hus

Oj så aktiv jag varit idag - tyvärr har jag inte alls hunnit jobba särskilt mycket för Travel News som jag egentligen måste, men däremot har jag bakat, städat, handlat och förstås tagit hand om Julian!

Börjar bli en äkta färisk husmor! Fy farao!!!

Mitt största glädjeämne idag är faktiskt den här urtjusiga väggen som vi tapetserat! Det är himla himla fin!

Här har ni lite bilder från dagen.


Julian i ny tröja från min brors fru Maria! Han är så söt i den tycker jag - syns det hur gärna han vill ha kameran??? Han skrek "Miiiiiiiiiiin" medan jag tog bilden.


Där ser ni lite av den fina väggen. Plus förstås alla tidningar! Dom kom med så jag inte ska drabbas av abstinens när jag inte får läsa nyaste MAMA, Damernas och Amelia.


Korvbröd som jag bakat idag. Har lite problem att få kidsen att äta just nu och det här sägs alla tycka om. Var iallafall väldigt enkelt och gott enligt mig. Receptet följer härnedan - det är på färiska men ni fattar väl...


Pylsubreyð

250 g mjøl
1 spsk bakipulvur
100 g margarin
1,5 dl mjólk

Rør mjøl og bakipulvur saman við margarininum. tilset mjólkina. Rulla út í ein runding og sker í 16 "slices". legg ½ pylsu á hvørt og rulla saman.

Pensla við mjólk og salti.

Baka 15 min á 200 gradum.