söndag 16 augusti 2009

Kalashelg!


Känner mig som en stoppad korv - har ätit mig igenom hela helgen. Först kalas hos Wenning- sted igårkväll - han firade sin 45 års dag tillsammans med Bergur som fyllde 20 år och idag har vi just varit hos Jógvan som fyller 40 idag!

Trevligt trevligt och väldigt god mat! Kakan som både jag och Kristian har grymt svårt att sluta äta heter "Mars-kaka" ni kan väl gissa vad den innehåller ... den är så otroligt söt och god och onyttig så det är inte klokt. Här har ni receptet!


Mars-kaka!
- 5 äggvitor
- 250 farinsocker
Vispas styvt och bakas som två bottnar i tre timmar på 100 grader

Emellan bottnarna
- grädde
- 2 mars
Vispa grädden och skär Mars i små bitar o blanda i

Ovanpå hela kalaset häller du denna ljuvliga sörja ...
- 1,5 mars
- 30 gr. smör
Smält på låg värme

- 5 äggulor
- 3 matsk. socker
Vispas och blandas med det smälta marset och smöret

Voila! Världens godaste tårta!

Annars har jag beställt höstens Me&I kläder till pojkarna! Låter inte avståndet till Sverige avskräcka mig - Me&I ska det bli! Tröjorna på bilden har jag beställt plus varsitt par svarta jeans!