onsdag 26 augusti 2009

Konstnärer i arbete

Kontoret börjar ta form. Jag och Kristian har fäst en stor vit bräda längs hela rummet som är vårt skrivbord. David har sitt ljusblåa skrivbord där han ska vara kreativ och måla och skriva.

Idag ville han måla med vattenfärg ... kan bara säga att jag känner mig som världens bästa mamma när jag plockar fram vattenfärg till mina barn...
vilket tålamod, vilken uppoffrande mamma ...

Vet ni varför? Jo för jag vet hur det slutar med färg överallt, vatten utspillt och två pojkar som slåss med penslarna ...

Det gick faktiskt över förväntan idag - som ni ser på bilderna var dom jättesnälla en bra stund, tills dom hittade mitt guldglitter (från min kreativa period) och glittrade till kontoret ... då fick dom damsuga (vilket David älskar).


Titta mamma jag får vara med ... Julian fick sin egen pensel.


Koncentrationen är total - bakom ser ni mitt och Kristians skrivbord - lite rörigt...


Och sen får man damsuga när man spillt ut massa glitter. Här har han gått in i tvättrummet. Han älskar som sagt att damsuga.