måndag 17 augusti 2009

Måndag 17 augusti


Nåväl så var denna måndag nästan över och jag kan konstatera följande:

... 90 färingar har fått konstaterad svin- influensa (fasiken också - snart är det väl min tur - nöf nöf)

... Jag borde kolla upp mig för sjukdomen CDT - en ärftlig och dödlig sjukdom som många som kommer från samma ö som min mamma har drabbats av.

... Jag orkar inte oroa mig för de två förstnämnda eftersom jag befinner mig i "vi-har-ingen-barnomsorg"-landet. Vilket skapar betydligt fler problem just nu iallafall.

... David börjar trivas på dagis (Jippiiiiii)

... Ännu har borgmästaren i Torshavn inte svarat på mitt initierade och arga mejl om hans bristande förmåga att ordna så att medborgarna i hans kommun kan jobba och ha sina barn på dagis.

... Öppna förskolan här bjuder på grym fika för 20 kr i veckan (tre dagar per vecka)

... Ser framemot onsdagen då jag, Kristian och Jógvan ska tapetsera ena väggen i vårt vardagsrum (se bild)

... Kan jag konstatera att problemet vi har att inte ha dagisplats är ungefär som att föda barn - de genererar väldigt mycket skrämselhistorier - ena värre än den andra ...

... Over and out